Advertentietitel-op-pc

4 veelgemaakte fouten in advertentietitels + tips hoe het wel moet

Er zijn een aantal veelgemaakte fouten in advertentietitels, waardoor je kopers misloopt. Herken jij jezelf in (een van de) onderstaande vier fouten? Geen zorgen. Je krijgt tips wat je wel moet doen om pakkende advertentietitels te schrijven. Op die advertentietitels gaan jouw kopers gegarandeerd klikken.

Veelgemaakte fouten in advertentietitels

1. Fout: cynoniemen en vertalingen toevoegen

Hierdoor is er minder ruimte voor unieke verkooppunten. Veel websitesystemen letten automatisch op synoniemen en vertalen automatisch. Dus is het niet nodig om vertalingen en synoniemen zelf toe te voegen.

2. Fout: categorie noemen

Bij het aanmaken van de advertentie kies je altijd al een categorie, waardoor jouw advertentie daar automatisch in komt te staan. De ruimte in je advertentietitel kun je dus beter inzetten voor unieke verkooppunten. In de voorbeelden hierboven zijn de categorieën ‘wiellader’ en ‘schuifzeil’, die kun je dus weglaten.

3. Fout: hoofdletters en uitroeptekens gebruiken

Dit komt schreeuwerig en onprofessioneel over. Ze voegen daarnaast beiden niets toe. Bovendien nemen hoofdletters meer ruimte in gebruik dan ‘normale’ letters. Zet dus geen hele woorden in hoofdletters en voeg geen uitroeptekens toe.

4. Fout: dubbele informatie vermelden

Staat een uniek verkooppunt bijvoorbeeld een autolaadkraan al op de foto? Vermeld dit dan niet in de titel. Je bespaart hiermee ruimte voor andere unieke verkooppunten.

Tips voor advertentietitels waar kopers op klikken

1 Goed: leesbaar op mobiel

Meer dan 60% van de websitebezoekers bekijkt TrucksNL op hun mobiel. Zorg dus dat jouw advertentietitel goed leesbaar is op mobiel. Een advertentietitel is op mobiel korter dan op een desktop. Houd daar dus rekening mee.

2. Goed: noem unieke verkooppunten

Noem ongeveer 3 unieke verkooppunten. De meeste kopers scannen namelijk de advertentietitels. Houd ze dus kort, zo zijn ze makkelijk te scannen op desktop én mobiel.

3. Goed: gebruik scheidingstekens

Scheidingstekens zorgen ervoor dat jouw kopers snel kunnen scannen. Je kunt kiezen voor ‘staande’ strepen of komma’s. Koppeltekens raden wij af. Die zorgen namelijk voor verwarring, omdat koppeltekens woorden aan elkaar verbinden, terwijl je dat misschien niet wilt.