Wil je meer, makkelijker en in minder tijd verkopen? Lees dan onze ervaringstips die wij graag met je delen om doelgericht de gewenste kopers te bereiken.
Tip 1 | Maak een sterke advertentie
Wanneer je gaat adverteren is het belangrijk om een goede advertentie op te zetten. Heb je jouw voertuig of machine duidelijk omschreven? Weet de lezer wat de technische gegevens zijn, wat tot het interieur en exterieur behoort? Heb je duidelijk vermeld wat de schade is? Zijn er extra’s? Zorg ervoor dat de potentiële koper niet tot verrassingen komt te staan.
Verder wil je dat jouw advertentie opvalt met een pakkende titel. Geef kort en krachtig de inhoud van je advertentie weer in 1 zin. Denk aan de lezer, wat vinden zij belangrijk om te lezen? Verkoop je een bestelwagen zet dan in de titel het merk, type en pluspunten. Voorbeeld: Mercedes-Benz Sprinter 311 CDI GB L1 FWD | Automaat | Airco | NAVI
Tip 2 | Maak professionele foto’s
Professionele advertentiefoto’s dragen bij aan een snellere verkoop. Professionele foto’s kun je tegenwoordig gewoon met je mobiel maken, zo lang de foto’s maar scherp zijn. Ons advies is dan ook om genoeg foto’s te maken van alle zijdes en natuurlijk de binnenkant. Als de foto’s worden geplaatst op een advertentiewebsite dan is het handig om van tevoren te kijken wat voor type foto’s er gemaakt moeten worden: formaat, staand of liggende foto’s.
Tip 3 | Maak een video
Op sommige verkoopwebsites krijg je een hogere ranking als je een video van je product plaatst. Dit wil zeggen dat je advertentie beter wordt getoond in de zoekresultaten dan andere advertenties. Potentiële kopers krijgen zo een beter beeld van jouw product waardoor de kans op verkoop verhoogd wordt.
Tip 4 | Maak je advertentie meertalig
Wil je een wereldwijd bereik? Zorg er dan voor dat je je advertentie in meerde talen maakt! Een Poolse potentiële koper zoekt een bestelwagen op het internet waarschijnlijk in hun eigen taal. Een bestelwagen is in het Pools een vany. Als jij nergens in je advertentie vany hebt staan dan zal jouw advertentie waarschijnlijk niet gevonden worden door deze potentiële koper. Zonde! Want dit geldt natuurlijk voor meerdere nationaliteiten.
Tip 5 | Adverteer op meerdere portalen
Door je product te adverteren op het internet bereik je meer (potentiële) kopers. Zorg ervoor dat je je product adverteert op meerdere portalen zodat je je bereik vergroot en je je product sneller en makkelijker in minder tijd verkoopt.
Tip 6 | Bereik meer kopers met online marketing
Met online marketing methodes kan je ervoor zorgen dat je niet alleen meer mensen bereikt, maar ook de juiste mensen die interesse hebben in jouw product. De meest bekende methode is retargeting: hiermee bereik je opnieuw bezoekers die je website hebben bezocht of je advertenties hebben bekeken en kan je je bedrijf of advertenties opnieuw onder de aandacht brengen.
Tip 7 | Zorg dat jouw bedrijf onthouden wordt
Wil je dat (potentiële) klanten jouw bedrijf onthouden nadat ze je advertentie hebben bekeken? Werk dan aan je naamsbekendheid! Zorg ervoor dat een banner van jouw bedrijf op meerdere marketingkanalen wordt getoond om in top of mind te komen bij potentiële kopers. Door herkenning en herhaling raakt de (potentiële) klant meer vertrouwd met jouw bedrijf. Hierdoor zijn zij sneller en makkelijker geneigd om zaken met je te doen.