Jij wil met jouw bedrijfspagina(’s) op social media relevant blijven voor jouw potentiële kopers. Zo vergroot je namelijk de kans dat ze jouw blijven volgen. En jij ze dus kan bereiken om jouw voorraad te promoten. In dit blogartikel zie je een aantal goed scorende social media berichten.
Heb je nog geen eigen bedrijfspagina(’s) op social media? Je maakt eenvoudig en snel gratis een of meerdere succesvolle bedrijfspagina(’s) aan.
In dit blogartikel zie je enkele voorbeelden van berichten die wij de afgelopen tijd op onze Facebook- en LinkedInbedrijfspagina hebben gedeeld. Natuurlijk werkt het ene bericht weer beter dan het andere bericht op de verschillende social media. Bijvoorbeeld een bericht waarin je kennis deelt, werkt goed op LinkedIn en een bericht waarin je jouw voorraad promoot werkt weer beter op Facebook.
Promoot jouw voorraad
Als handelaar wil je natuurlijk jouw voorraad aanbieden. Jij kan een foto, met specificaties en de prijs van jouw te koop staande voertuig, machine of onderdeel onder de aandacht brengen op jouw bedrijfspagina.
Op onze Facebookbedrijfspagina promoten wij voorraad van adverteerders op TrucksNL
Geef tips
Het doel van jouw socialmediabedrijfspagina is naast verkoop ook een band opbouwen met jouw volgers (lees: potentiële kopers). Dit doe je door relevant te blijven. Geef tips aan jouw potentiële kopers over alles wat met de aankoop te maken heeft.
Wij geven regelmatig tips via blogartikelen die we delen op onze LinkedInbedrijfspagina
Bied jouw hulp aan
Heb je naast de verkoop van jouw handel nog extra diensten als ‘verscheping, regelen van exportdocumenten, regelen van verzekeringspapieren etc.? Plaats hier dan af en toe ook een bericht over op jouw bedrijfspagina.
Wij hebben een keer op onze LinkedInbedrijfspagina aangeboden om mensen te helpen met hun website
Haak in op actuele gebeurtenissen
Haak met jouw producten en diensten in op actuele gebeurtenissen. Bijvoorbeeld: is er een tekort aan nieuwe vrachtwagens? Bij jou staan er nog genoeg tweedehands vrachtwagens van uitstekende kwaliteit op voorraad.
Hieronder staat een voorbeeldbericht dat wij zouden kunnen delen op onze Facebookbedrijfspagina om in te haken op het microchiptekort
Deel klantverhalen
Een tevreden koper? Vraag hem om een review te schrijven of om mee te doen aan een kort klanttevredenheidsinterview. Deel vervolgens positieve ervaringen met jouw bedrijf samen met een foto van de (koper bij de) aankoop. Vraag natuurlijk wel even aan deze koper of hij het goed vindt dat je dit deelt. 😉
Op onze LinkedInbedrijfspagina hebben wij recent een klantverhaal gedeeld
Jij wilt jouw naamsbekendheid natuurlijk laten groeien bij jouw potentiële kopers. Zorg er daarom voor dat je naast op social media ook op andere manieren online zichtbaar bent bij jouw doelgroep.