Wanneer je adverteert op een platform zoals TrucksNL is het van belang dat je zo veel mogelijk eigenschappen van het voertuig invult. Hoewel het invullen van alle eigenschappen misschien tijdrovend lijkt, kan het invullen ervan een grote impact hebben op het succes van je advertenties.
Voordelen geoptimaliseerde advertenties
- Meer zichtbaarheid
Wanneer je alle aanbevolen velden invult bij een advertentie, zal de advertentie beter worden weergegeven in zoekresultaten en wordt deze vaker weergegeven aan de juiste doelgroep. - Hoger in de zoekresultaten
Hoe hoger jouw advertentie staat hoe groter de kans dat een bezoeker jouw advertentie bekijkt en reageert. Zo simpel is het. - Meer reacties en hogere conversieratio
Als je alle aanbevolen velden invult bij een advertentie worden de reacties concreter en is de kans op verkoop groter. - Betere targetting en groter bereik
Hoe meer eigenschappen bij ons bekend zijn van een voertuig, hoe beter wij jouw voertuigen kunnen tonen aan de juiste doelgroep op TrucksNL*. Maar ook buiten ons eigen platform heeft TrucksNL een enorm bereik via Facebook, Google en Display (re)targetting**.
Hoe herken ik aanbevolen velden?
Wanneer je een advertentie aanmaakt/aanpast in TruckDelta zie je bij sommige velden het label aanbevolen staan.
![](https://blog.trucks.nl/wp-content/uploads/2023/05/aanbevolen-veld.png)
Waarom zijn deze velden aanbevolen?
Deze velden zijn gemarkeerd als “aanbevolen”, omdat bezoekers vaak deze filters gebruiken of als zoekopdracht typen.
Niet aanbevolen velden zijn NIET minder belangrijk
Ruim 13.000x per maand klikken bezoekers van TrucksNL het filter “Retarder” aan. Een belangrijke eigenschap dus, maar het is geen aanbevolen veld in TruckDelta. Hoe zit dat? Niet alle vrachtwagens hebben een retarder. Wij kunnen geen unieke eigenschappen of uitrustingen bestempelen als aanbevolen veld.
Gebruik je doorlinken voorraad?
Wat belangrijk is in het ene land, kan totaal onbelangrijk zijn in het andere land. Veel Nederlandse bezoekers kijken specifiek naar Euro 6 vrachtwagens. Bezoekers uit Oost-Europa en Afrika filteren op totaal andere eigenschappen en accessoires. Houd rekening met een wereldwijde doelgroep en alle portalen waar jij adverteert. Vul jouw advertenties zo compleet mogelijk in.
Meer informatie = meer succes
Het invullen van alle aanbevolen velden bij een advertentie kan misschien tijdrovend lijken, maar het kan een grote impact hebben op het succes van je advertenties. Door alle relevante informatie van jouw advertentie in TruckDelta in te vullen, gaan jouw advertenties beter presteren en krijgen een veel groter bereik. Tip: Gebruik de functie “gegevens ophalen” met je kenteken om veel aanbevolen velden automatisch voor je in te vullen. Lees er hier meer over hoe dat werkt.
Geoptimaliseerde advertenties worden beloond
- Je bereikt specifieke doelgroepen dankzij ‘Aanbevolen voor jou’ advertenties op TrucksNL.
Op basis van de zoekhistorie van kopers, worden relevante advertenties direct aan hen getoond via ‘Aanbevolen voor jou’ uitlichtingen. Wanneer jij als verkoper de aanbevolen velden ingevuld hebt, is de kans groter dat jouw advertenties hierin te zien zijn.
- Retargeting in Display netwerk
Vul aanbevolen velden in en jouw advertenties worden vaker getoond in retargeting campagnes op bijvoorbeeld Nu.nl en Big truck. Hoe meer voertuiginformatie wij hebben, hoe beter wij onze eigen marketing campagnes kunnen aansturen en daardoor leveren wij meer reacties op jouw advertenties. Dit kost jou niets. Het enige wat wij vragen is om aandacht te besteden bij het maken van advertenties.
![](https://blog.trucks.nl/wp-content/uploads/2023/05/rem.png)
Wat ik met 13 jaar ervaring als SEO specialist en data analist heb geleerd, is dat het continu verbeteren van gebruikerservaring de sleutel is tot succes. Goed vindbaar zijn is belangrijk, maar ervoor zorgen dat bezoekers vaker terugkomen is cruciaal.
Dankzij uitgebreide kennis van Google Analytics leer ik de doelgroep van TrucksNL steeds beter kennen en werk ik nauw samen met onze UX designer om de website te optimaliseren.
Daarnaast ben ik gespecialiseerd in het ontwikkelen van voertuig datamodellen en de categorisering hiervan, dat zorgt voor een nauwkeurige en gestructureerde organisatie van voertuigdata. Met deze data kunnen we de website steeds beter personaliseren voor een bezoeker.
Over de onderwerpen deel ik graag mijn ervaringen. Bezoekers staan namelijk centraal tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden. Ik neem je graag mee waarom wij bepaalde keuzes maken voor de website en op basis van welke inzichten wij dit doen.
- Zo reageer je op een advertentie via TrucksNL - 3 april 2024
- Je krijgt minder reacties dan andere handelaren - 28 juni 2023
- Zo maak je betere advertenties in minder tijd - 19 mei 2023