De afgelopen jaren is gebleken hoe onvoorspelbaar de economie kan zijn. Tekort aan personeel, verstoring in productie, vertraagde leveringen en oplopende kosten. Binnen het transport zijn het uitdagende jaren geweest. Ook voor het komende jaar blijven deze uitdagingen aanhouden. Transportbedrijven zijn steeds meer geneigd om te kijken naar manieren om kosten te besparen of extra omzet te generen.

Reclame

Eén van deze manieren is vrachtwagenreclame. Vrachtwagenreclame maakt een enorme sprong de laatste jaren. Trayler BV is een bedrijf die transportbedrijven hier in voorziet. De organisatie werkt als bemiddelaar samen tussen transportbedrijven en uiteenlopende adverteerders. Bij de selectie van de betreffende reclame uiting, bepaalt de transportonderneming wat er op de trailer komt. Hierbij kan gericht geselecteerd worden op ontwerp en inhoud van de boodschap.

Goed alternatief

“In het afgelopen jaar zien wij binnen de transportsector een positieve ontwikkeling ontstaan. Steeds meer transportbedrijven zijn op zoek naar manieren om de stijgende kosten te dekken. En zeg nou eerlijk; wat heeft het voor toegevoegde waarde om levensgroot uw eigen naam op de trailer te hebben staan, terwijl er jaarlijkse 10.000 euro’s omgezet kan worden door reclame te maken voor een externe partij? Extra voordeel is dat wij de kosten op ons nemen voor het aanbrengen van de reclame op de vrachtwagen. Kosten voor het vervangen van zeilen zijn dus verleden tijd.” Aldus Desley Kuiper van Trayler BV.

Stijging

Inmiddels werkt Trayler BV met tientallen transportbedrijven in België en Nederland samen. In totaal rijden er meer dan 150 vrachtwagens rond met uiteenlopende reclame uitingen. De verwachting is dat dit de aankomende jaren enorm zal gaan toenemen door alle hedendaagse economische uitdagingen.