Wil jij succesvol worden met de online verkoop van jouw voertuig of machine? Lees dan de 8 gouden tips. Let wel, in het begin kost het maken van een advertentie wat meer tijd, maar dit verdient zich dubbel en dwars terug. Waarom? Omdat je met deze tips veel meer kopers bereikt en een hogere prijs kan krijgen voor je product.
Goed om te weten: de achterliggende gedachte met een professionele advertentie is dat je niet alleen via ons platform meer kopers bereikt, maar ook buiten ons platform om. Hoe meer informatie jij verstrekt, hoe beter zoekmachines jouw advertentie indexeren. Dit betekent dat een potentiële koper via zoekmachines (zoals Google en Bing) jouw advertentie eerder te zien krijgt omdat jij hoger scoort in zoekresultaten.
Tip 1 | Zorg voor een complete en pakkende titel
De titel is het eerste wat gelezen wordt door een koper. Daarom is het belangrijk om hier de belangrijkste USP’s (unique selling points) ofwel unieke verkooppunten te benoemen. Verplaats je hierbij in de behoefte van een koper. Wat wil hij of zij hier zien om op jouw advertentie te klikken? Beperk de titel tot 5 unieke punten gescheiden door een scheidingsteken. Bijvoorbeeld: Volvo FM 500 ADR | Sideskirts | EURO 6 | GLOBETROTTER | clean truck. Geen inspiratie? Kijk dan op ons platform welke woorden zinvol voor jouw advertentie kunnen zijn maar voorkom deze veelgemaakte fouten in titels.
Tip 2 | Maak minimaal 5 professionele foto’s
Foto’s verkopen! Daarom is het van belang om professionele foto’s bij je advertentie te plaatsen. Hierbij geldt de regel: hoe meer, hoe beter. Breng alle zijdes van je voertuig of machine in beeld en vergeet niet om het interieur te fotograferen. Tevens is het interessant om unieke aspecten uit te lichten op een foto. Belangrijk is wel om scherpe foto’s te maken. Dit zorgt eveneens voor een professionele uitstraling. Er zeker van zijn dat je goede foto’s maakt? Kijk online naar andere verkopers of lees ons artikel over de juiste advertentiefoto’s.
Tip 3 | Voeg een video toe
Misschien ben je het niet gewend of lijkt het veel werk, maar een video geeft een boost aan je advertentie. Via een video geef je de koper een volledige indruk wat hij of zij kan verwachten van het voertuig of de machine. Het is makkelijker om functionaliteiten te tonen en je kunt beter in kaart brengen waar eventuele beschadigingen zitten. En…. jouw advertentie krijgt een betere/hogere ranking op het platform en in zoekmachines. Dit betekent een groter bereik en dus meer klikken op jouw advertentie! Een video kan je eenvoudig met je telefoon maken om vervolgens te uploaden. Check nog even onze tips voor een goede video.
Tip 4 | Vul minimaal alle ‘aanbevolen’ velden in
Bij het aanmaken van een advertentie, hebben wij sommige velden gelabeld met ‘aanbevolen’. Hiermee bedoelen wij: het wordt aanbevolen om dit veld in te vullen. Waarom? Omdat bezoekers op TrucksNL vaak filteren op deze velden. Vul je deze velden NIET in, dan loop je ontzettend veel potentiele kopers mis. Indien bezoekers namelijk filteren op bijvoorbeeld bouwjaar en jij niets ingevuld hebt, komt jouw advertentie niet naar boven tussen de resultaten. Vergis je niet: door het invullen van aanbevolen velden, wordt jouw advertentie tot wel 7x vaker weergegeven.
Tip 5 | Vul zoveel mogelijk eigenschappen in
Hoe meer, hoe beter. Dat is de sleutel tot succes met het opstellen van een advertentie. Vul naast de aanbevolen velden zoveel mogelijk alle andere velden in. Waarom? Omdat jouw advertentie dan veel vaker vertoond een aangeklikt wordt. Bovendien promoten wij vanuit TrucksNL voertuigen richting bezoekers onder de term ‘Aanbevolen voor jou’. Heeft een potentiele koper gezocht op jouw ingevulde eigenschappen? Dan wordt jouw product sneller en vaker onder de aandacht gebracht. Mooi meegenomen: op basis van jouw kenteken kunnen we al de nodige gegevens importeren.
Tip 6 | Voeg een omschrijving toe met zoekwoorden
Vul een duidelijke omschrijving in van jouw voertuig of machine. Beschrijf de technische gegevens en wat tot het exterieur of interieur behoort. Geef aan of en waar er schade is en wat de staat van het voertuig is. Zijn er extra’s? Dan is dit ook goed om te melden. Denk goed na over wat de koper wilt weten over het product. Zal hij of zij op specifieke termen zoeken via een zoekmachine? Dan is het zinvol om deze termen of zinnen in je omschrijving te verwerken.
Tip 7 | Adverteer in meerdere talen
Ruim 60% van onze bezoekers komt uit het buitenland. Een grote groep kopers die jij kunt bereiken als je jouw advertentie toegankelijk maakt in meerdere talen. Ieder persoon zoekt namelijk op termen die gebruikelijk zijn in zijn of haar eigen taal. Kies minimaal voor Engels, Duits, Frans, Spaans en Pools om je bereik snel te vergroten. Gebruik vertaaltool Deepl om teksten direct te vertalen en geef via jouw accountinstellingen aan in welke talen jij bereikbaar bent.
Tip 8 | Gebruik WhatsApp als communicatiemiddel
Om het contact met een koper zo makkelijk mogelijk te maken, raden wij aan om een WhatsApp-nummer toe te voegen als communicatiemiddel. Je realiseert hierdoor significant meer contactmomenten met potentiële kopers omdat het een laagdrempelige manier is om in contact te treden. Wil je dit professioneel aanpakken? Dan adviseren wij WhatsApp Business te gebruiken.
Succes met verkopen!
Je bent nu volledig up-to-date om professionele advertenties op te stellen die het verschil maken.
Ben je toe aan een volgende stap? Dan kunnen wij jou helpen op het gebied van online marketing. Een waardevolle aanvulling om jouw bedrijf op de kaart te zetten en jouw verkopen een boost te geven.